Dag 05 Azambuja - Reisverslag uit Azambuja, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 05 Azambuja - Reisverslag uit Azambuja, Portugal van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 05 Azambuja

Door: Herman Joosten

Blijf op de hoogte en volg Herman

20 Juli 2017 | Portugal, Azambuja

Helaas vannacht zeer slecht geslapen.
Er kwam gisterenavond nog een portugees bij die middden in de nacht last van nachtmerries had, en rechtop in zijn bed begon te schreeuwen. gezellig!! Daarnaast starte om 01.00uur een verbouwing of nood reparatie met het nodige getimmer en hak- en breekwerk.
En ik had mijn oordoppen niet ingedaan, dom.

De kilometers van gisteren hakte er toch wel in, dus vandaag wat gas terug.
De etappe van vandaag gaat naar Azambuja, volgens het boekje 22km.

De route loopt helaas langs veel industrie richting een kolencentrale bij Villa Nova.
Het waait behoorlijk en natuurlijk eindje tegen.

Het laatste stuk kwam ik Veronique tegen en samen opgelopen. Om 13.00 uur al aangekomen bij Azambuja maar de Albergue gaat pas om 3 uur open.
Dus er zit niets anders op dan even te  wachten. De teller staat op 23km rond.

Rond half drie komen er drie andere pelgrims langs wat voor Veronique en mij het teken is om ook naar de Albergue te gaan. Hier maken we kennis met een andere Française en een italiaans stelletje. De Hospitaliera komt al snel.
Na het douchen even lekker op bed een dutje gedaan. En rond 18.00uur het dorpje verkennen. Er is een hele mooie kerk met veel tegel mozaïek zoals je dat in Portugal veel tegenkomt.
Het wordt tijd om wat te eten en tot mijn verrassing komen we Jom weer tegen.
Hij zit in een pension en wist niets van een Albergue. Lekker gegeten en daarna nog een biertje om het af te leren.
Om 21.00 lig ik op bed maar het is prima! Ik kan de slaap wel even gebruiken.

• 22 Juli 2017 - 00:13

Ave:

Vervelend zo,n nacht slecht slapen maar je hebt toch de geplande afstand weer gelopen.

Herman ga zo door en hou je goed.
    Groetjes Ave.

• 22 Juli 2017 - 00:31

Kees Joosten:

Ik ben even van de radar geweest en nu dus een paar dagen verhalen inhalen. Het verbaast mij elke keer weer hoe simpel je onderweg aan je contacten komt, erg leuk om te lezen! Je had toch wel een grap kunnen uithalen met die Portugees die nog trauma's van de Anjerrevolutie heeft overgehouden? Bijvoorbeeld keihard in zijn oor gaan schreeuwen als hij rechtop in zijn bed zit? Lache, man!

• 22 Juli 2017 - 14:31

Herman Joosten Sr.:

In villa Nova heb ik vroeger in een klein maar mooi hotelletje overnacht, in een prachtige handgemaakte slaapkamer samen met kees Zaal we konden met de trein Lissabon niet meer bereiken De meeste van ons gezelschap sliepen in het dorp in een paardenstal maar die was vol toen bracht de eigenaar ons naar dat hotelletje buiten het dorp vlak bij de rivier, daar lekker geslapen en s1morgens een heerlijk ontbijt en we waren maar 5 gulden per persoon kwijt, de eigenaar was ook een liefhebber van voetballen en wij zeiden dat we naar Benfica gingen. er heeft jaren in de Frans Bekkerstraat een vaantje van het dorp op jullie slaapkamer gehangen. maar is later in de prullenbak terecht gekomen. hou je goed groeten van Ma.