Dag 31 - Reisverslag uit Miraz, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 31 - Reisverslag uit Miraz, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 31

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

15 Augustus 2016 | Spanje, Miraz

Baamonde - Miraz 15km
Ik sliep vannacht in een kamer van 6 met een eigen badkamer(wat een luxe) en heb goed geslapen. Pas om half acht opgestaan en daarna naar de naastgelegen bar om te ontbijten.

Om half negen ben ik een van de laatsten die op pad gaat. Ik loop redelijk door en passeer zonder het te merken de 100km markering. Deze wordt hier helaas niet aangegeven!
Vervolgens door bebossing over paadjes naar het eerste rustpunt. Een gehucht van 2 huizen waarvan een een pelgrims bar. Ik ben eg blij dat deze er is, want ik loop de laatste kilometer met dicht geknepen billen, ik blijk aan de rees te zijn. Fijn is dat!

Uitgebreid gezeten en lekker rustig aan gedaan, want ik moet nog maar 5,5km.
Bij aankomst rond 1, was de Alberguenog niet geopend. Bij de naastgelegen bar maar even wachten en ingesprek geraakt met Anna en Pablo een spaans stel.
Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen naar de dienstregeling voor de bus in Arzúa.

Na het inchecken terug naar de bar om te eten, en lekkkere gemengde salade met tonijn. Die ging er wel in.
Lekker lui gedaan en nog een uurtje op bed gelegen.
's Avonds met Samuel en Roberta wat gedronken en een broodje gegeten.
Nog even gelachen omdat zij altijd als een van de laatsten aankomen. Vaak pas tegen de avond. Samuel was wel een voorstander om een extra Compostella in te stellen voor de slak van de Camino.
Ondanks de 15km was ik erg moe en lag ik om 10uur lekker op bed.

  • 16 Augustus 2016 - 13:30

    Carla:

    Alweer de laatste dagen van je 3e Pelgrimstocht, time flies when you're having fun!
    Want dat heb je wel weer gehad de fun, maar ook helaas de pijn en dan met name in je knie, maar desondanks toch weer volgehouden, chapeau!
    Ben zo benieuwd wat voor een Herman we weer terug gaan krijgen in ons nuchtere Holland en het nog nuchtere Rotterdam (Zuid) na 5 weken als pelgrim door het leven te zijn gegaan!
    Geniet de laatste dagen nog volop van alles en succes met de laatste kilometertjes!

  • 16 Augustus 2016 - 15:15

    Ave:

    Fijn dat je goed kunt slapen.
    Dan sta je weer uitgerust op.
    En dat vroege aankomen na je dagwandeling is ook niet verkeerd.
    Dan heb je tijd om bij te komen voor het avondeten.
    Plezier en sterkte groetjes Ave.

  • 16 Augustus 2016 - 16:27

    André:

    Hoi Herman,
    Het zit er al weer haast op en wat jammer nu dat je alleen aankomt in Santiago. Ja de vorige keer kan ik me nog goed herinneren toen Ron en ik onverwachts op het plein aan kwamen lopen om jou en Philip in te halen . Vervelen zal je je daar niet want er is genoeg te doen en denk altijd leuk om weer eens te zijn. Ook ik vind het bijzonder knap dat je doorgezet hebt deze dagen ondanks die vervelende pijn in je knie. Ik zou maar eens een goeie massage nemen als ik jou was , of doen ze daar niet aan in Spanje ??? Geniet nog even van de laatste dagen en van het vroege naar bed gaan want ook dit zal wel afelopen zijn als je terug bent in Nederland. Veel success met je laatste kilometertjes en heel veel plezier in Santiago .

  • 16 Augustus 2016 - 17:50

    Ron:

    Prima prestatie Herman. Dit keer kan ik voor je geestelijke ondersteuning niet van de partij zijn.
    Zowel in Santiago als in Sienna heb ik je kunnen motiveren, moet nu moet je het zonder mijn aanwezigheid stellen. Dat gaat prima lukken denk ik.

    Als ik denk aan de (nachtelijke) sfeer in de wijnbarretjes van Santiago, ben ik jaloers op je.
    En denk eraan: in Santiago geen koppige flessen Rioja, maar lekker frisse Godello of Albarino naar binnen werken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Miraz

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 48021

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: