Dag 30 - Reisverslag uit Baamonde, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 30 - Reisverslag uit Baamonde, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 30

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

14 Augustus 2016 | Spanje, Baamonde

Vilalba - Baamonde 22km
Vandaag alweer 30 dagen onderweg!
De reacties van iedereen en ook op facebook helpen me door de moeilijkere stukken heen. Bedankt daarvoor!

Vanmorgen weer laat op, 7.30uur en 8uur op pad. Na 2km kom ik in Vilalba en daar een lekker onbijt van koffie, sinaasappelsap en een warme croissant met ham en kaas.
Daarna pas om 9.30uur verder op pad.

Ondanks dat het boekje een platte etappe aangeeft is het na Vilalba flink klimmen.
Daarna blijft het redelijk vlak. Na 8 km kom ik eindelijk weer een bar tegen en neem ik een lekker colaatje en schrijf mijn blog van gisteren nog even af.

Het is 12.15 als ik wegga uit de bar.
De thermometer geeft 31 graden aan.
Met nog een dikke 10km te gaan zal ik rond 2 uur in Baamonde zijn. De schaduw is in dit stuk schaars, maar daardoor ook wat meer uitzicht.

Rond half 3 ben ik bij Herberg en ben blij dat ik er ben. Er is een wasmachine en een droger, dat maakt het wassen eenvoudig.
Lekker een uurtje op bed gelegen om bij te slapen en daarna de bar opgezocht.
Met een Duitser(?) en de Nederlander (Martin) hier wat gepraat en uiteindelijk ook gegeten kmdat het nabijgelegen restaurant naar ons gevoel (half negen) te laat open ging.
Moe maar voldaan om half 10 mijn bed opgezocht!

  • 15 Augustus 2016 - 12:20

    Ave:

    Dertig dagen gelopen dat is niet niks.
    Je doet het volgens mij heel goed.
    Als je knie(en de rest natuurlijk) het goed houd kom je fluitend aan.
    Veel plezier groeten Ave.

  • 15 Augustus 2016 - 14:10

    Kees Joosten:

    Ik weet niet, Herman, maar met de bus in Santiago aankomen zal niet zo'n bevredigend gevoel geven als 2 jaar geleden maar aan de andere kant heb je wel gelijk. Als je een stuk moet overslaan kan je het beste een stuk doen dat je al kent. Ik hoop dat je nog op schema loopt. De intocht in Santiago zal toch wel wat minder zijn. Eenvoudigweg omdat je nu alleen binnenkomt en dit niet zo makkelijk kan delen en bovendien zijn er geen inhalers zoals 2 jaar geleden. Hoe dan ook hoop ik dat je een zelfde gevoel ervaar. Ik ga in ieder geval proberen om op zaterdag 20 augustus om 20.30 uur je op te wachten op perron 9 op Rotterdam CS. Wellicht zijn er nog meer die komen, nu ze je aankomsttijd weten. Verzamelen voor hen vanaf 20.00 uur bij Starbucks in de hal van Centraal Station.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Baamonde

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 48008

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: