Dag 27 - Reisverslag uit Mondoñedo, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Mondoñedo, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 27

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

11 Augustus 2016 | Spanje, Mondoñedo

Ribadeo - San Xusto (25km)
Ondanks een eigen kamer niet echt lekker geslapen en toen mijn wekker om half 7 ging kon ik er ook niet uitkomen. Door de sluimerstand uiteindelijk om 7 uur opgestaan. Allles is al gepakt dus kan ik redelijk snel weg. Om 7.30 uur sta ik buiten en ben ik op pad!

Tot nu toe houdt mijn knie zich goed! Al voel ik hem wel af en toe en vooral 's nachts.
De oorspronkelijke route voor vandaag is 36 km dus deze maar in 2 gedeeld. Het totaal aantal stijg meters is 950 en 820 daal meters..na 7 km dalen en stijgen kom ik bij de eerste rustplaats. Hier een ontbijtje met "torte del Santiago" een lekkere cake!
De voeten even rust geven voor het volgende stuk. Het is zonnig en het wordt 25 graden maar er staat een koud windje.
Dus mijn vest te voorschijn getoverd.

Na de rust weer aan de wandel. Het pad loopt door de bergen en door bos en langs weiden. Mooie vergezichten van het berglandschap. Het is compleet anders dan de voorbije weken en dat is wel leuk!

De kilometers naar Santiago nemen in gestaag tempo af. Ik begin al weer plannen te maken voor volgend jaar?!
Dat is toch gek, deze camino is nog niet eens op zijn einde, maar vragen van mede pelgrims doen me daar toch aan denken.
Ook veel vragen welke mooier of zwaarder is qua lopen.
Waar ik steevast op antwoord dat het aan de omstandigheden ligt en aan de conditie.

Maar goed, vandaag is het eindpunt san Xusto gehaald zonder kleerscheuren.
Ik ben op 2/3 van de oorspronkelijke etappe dus het valt niet tegen!
De stal (Santiago) begint in zicht te komen en dat geeft ook nieuwe energie!

Ik slaap in een oude school en was de eerste, rond 14.00uur. Even later komt er nog een spaans stel en een duitse man.
Deze herberg is donotivo maar veel pelgrims lopen nog een stuk verder zo'n 8 km, dat is een iets grotere plaats dan dit gehucht. Er is in ieder geval een restaurant en een bar dus eten en drinken is geregeld! Even later komt er nog een Spanjaard bij. Verder blijft er hier niemand.
's Avonds met de duitser (Dominic) en de spanjaard (Ricardo) naar de bar om wat te drinken. Het restaurant blijkt alleen 's middags open te zijn en dus moeten we in de bar eten. De keus is niet zo groot, dus ik kies voor Lomo, salade en friet. Nadat we dit als een vooraf je hebben verorbert nog een biertje en naar bed.

  • 12 Augustus 2016 - 12:23

    Ave:

    Soms heb je van die dagen(in dit geval nachten) dat je minder in slaap komt.
    Maar de dag ben je toch succesvol door gekomen.
    En het resoltaat is daar.
    Tweederde van je voetreis zit er op.
    Ook maak je al plannen voor volgend jaar.
    Ga zo door.
    Groetjes Ave.

  • 12 Augustus 2016 - 19:55

    Kees Joosten:

    Het heeft vandaag voor het eerst geregend bij ons in Sauerland. Morgen gehen wir wieder zu hause. Dan zitten 4 weken vakantie er toch wel weer snel op. Jij mag nog een week. Zet hem op en dromen over volgend jaar doe je maar in de winter, das veel leuker om dan naar de zomer uit te kijken. Zet hem op in de laatste loodjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Mondoñedo

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 47961

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: