Dag 25 - Reisverslag uit La Caridad, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit La Caridad, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 25

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

09 Augustus 2016 | Spanje, La Caridad

Navia - La Caridad 10km

Vanmorgen lekker uitgeslapen en pas om half negen uit bed gekomen.
Na het uitchecken naar een bar gegaan om te ontbijten. Met een lekkere sandwich , koffie en verse sinaasappelsap is dat niet erg moeilijk!

Om 9.45 op pad, onderweg wat last van mijn knie dus ik besluit het lekker kort te houden vandaag. Na 2 uurtjes kom ik bij de Albergue en die is al open, dus besloten hier te blijven. Als er even later een Spanjaard komt, vraagt deze of de herberg al open is, ik zeg ja. Hij gaat bellen met de Albergue 8 km verderop om te kijken of hij deze kan reserveren. Ik vraag hem om, als dat kan, ook voor mij een reservering te maken. Helaas er kunnen geen reserveringen gemaakt worden, dan wordt het risico te groot dat je daar niets te krijgen, en dus verandert er voor mij eigenlijk niet.

Lekker gedouched en een uurtje op bed gelegen, ondertussen is de herberg vol gestroomd met pelgrims. De hospitaliero verteld dat er zondag 66 mensen waren en gisteren maar 26, geen pijl op te trekken dus. Er zjjn hier maar een bed of 24 plus wat losse matrassen dus ik ben benieuw!
Nou het is weer topdrukte, de Albergue die hierbij hoort, en een styk terug staat, is ook vol. Bij elkaar weer een stuk of 66 bedden. Dat wordt wat de komende dagen. 's Avonds pasta, kip, patat en meloen. Betijds naar bed.

  • 10 Augustus 2016 - 20:18

    Ave:

    Vervelend dat je knie weer op speelt.
    Met pijn lopen valt niet mee.
    Hopelijk gaat het morgen beter,
    Die kans is natuurlijk groot na zo een rustige dag.
    Nog weer veel plezier.
    Groeten Ave.

  • 11 Augustus 2016 - 11:12

    Kees Joosten:

    Zo, even de tijd en internet gevonden om te reageren. Eerst mijn vakantie. De vakantieman zou zeggen, "het is hier fantastisch!". En dat is het ook. Fietsen, wandelen, voetballen, zwemmen, allerlei andere soorten sport, er is hier van alles te doen. Met name voor Jim en Bryan (die ook mee is). Ze kunnen zich heerlijk uitleven. Alleen heeft Bryan een spier verrekt/gescheurd in zijn kuit dus die is nogal beperkt. Hij loopt met krukken na bezoek aan de Spoedeisende Hulp. Vanmiddag kanoën en Mieke en ik gaan nog nordic walken, met van die stokken. Met jou gaat het nog steeds zo zo, als ik alle verhalen leest. De wil en de mensen zijn er wel maar het lichaam werkt wat tegen. Ik krijg de indruk dat ik een wat magerder koppie heb gezien de laatste foto's, maar dan moet je wel door blijven wandelen. Nog maar 2 weken en dan is de finish in zicht. Blijf vriendschappen maken en houdt er de moed maar in, zoals we vroeger zongen tijdens wandeltochten. Keep calm, stay save!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, La Caridad

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 47952

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: