Dag 23 - Reisverslag uit Almuña, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 23 - Reisverslag uit Almuña, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 23

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

07 Augustus 2016 | Spanje, Almuña

Cadavedo - Luarca/ Almuña  (22km)

Vanmorgen na het ontbijt rond 8 uur op weg naar Luarca.
Na een kilometer kom ik Eva(duitsland) en Sonja(Oostenrijk) tegen. Deze dames ben al een paar keer tegen gekomen en kennen enkele pelgrims die ik ook ben tegengekomen.
Na een paar km wil ik graag over de weg verder en zij gaan verder de pijlen volgen.
We nemen afscheid en spreken in de volgende bar af. Waar dat ook moge zijn.
5 km verder kom ik eindelijk een bar/restaurant tegen die geopend is en bestel koffie, vers geperst sinaasappelsap en een pinxios. Even later komen Eva en Sonja aanlopen. Een kwartiertje later komt ook Günter(Duitsland) aan.
We drinken nog een koffie en uiteindelijk na zeker een uur gaan we weer op pad.

Al snel volgt Sonja de pijlen en liggen Günter en Eva ver achter mij.
Als ik door een dorp voor Luarca loop kom ik Sonja tegen. Samen lopen we Luarca in omdat we slechte berichten hebben gehoors over het aantal beschikbare plekken/bedden.
Eenmaal aangekomen in de herberg blijkt deze inderdaad vol. Er zijn feesten bezig in Luarca en als er nog iets te vinden is kost dat minimaal  € 50-80. Daar hebben we echt geen trek in, ondertussen zijn ook Günter en Eva gearriveerd en we bespreken de mogelijkheden.
Uiteindelijk besluiten we naar een herberg een paar km terug te gaan. Alleen dat is wel weer behoorlijk klimmen, dus nemen we een taxi, kosten €5 met zijn vieren ;-)
Deze herberg kost ook €5 dus bijelkaar voor €6,25 klaar.

Nadat het douchen,scheren en scheiten gaan we naar een bar een paar honderd meter verderop (meer is er niet in de buurt) hier een heerlijk biertje gedronken en heerlijke Pulpo gegeten. Het was weer een hele gezellige avond.

• 08 Augustus 2016 - 20:18

Ave:

Als er een feest in een plaatsje is, steigen de prijzen enorm.
    Goed opgelost door een taxi te delen.
    Lekker gegeten en gedronken.
    Kortom een gezellige avond beleefd.
    Veel loop plezier.
    Groetjes Ave.