Dag 16 - Reisverslag uit Llanes, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Llanes, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

31 Juli 2016 | Spanje, Llanes

San Vicente - Llanes (42km)
Slecht geslapen en te vroeg wakker ;-)
Het regent opnieuw en tegen de tijd dat ik uit bed ben is Marianne al onderweg.
De route is 40km en ik wilde eerst de helft doen. Maar heb besloten mijn knie rust te geven nu het toch regent en ik ga dus met de bus. Deze gaat pas om 9.40 en om half 8 sta ik na het ontbijt buten.....

Op het busstation kom ik Felicia van het eten van gisteren tegen die gaat naar Oviedo om daar vandaan verder te lopen over de Camino Primitivo. Ze had het landschap langs de kust wel gezien en wil graag een ander uitzicht ook vond ze het asfalt lopen niet erg fijn.

Om 10.10 sta ik in Llanes en loop de binnenstad in. Even langs het vvv zodat ik kaart van de stad heb en weet welke Albergues er zijn.
Daarna gecheckt en de bagage in ieder geval kwijt. Het vissersstadje bekijken, het is een soort Vlissingen. Ondanks de regen een hoop toeristen.
Rond 15.00 is ook Marianne gearriveerd en ingecheckt. Door de regen heeft ze veel langs de weg gelopen wat kilometers scheelt.

Het stadje doorgelopen en de oude stad bekeken en een overheerlijke maaltijd van vissoep en verse vis met knoflook gegeten. Daarna nog een beetje rondgelopen en betijds de slaapzak weer opgezocht.

  • 01 Augustus 2016 - 11:48

    Philip:

    Jij en slecht slapen? Ik kan me alleen maar herinneren dat jij de hele slaapzaal wakker hield :-). Goed plan om af en toe een busje te nemen. Die eindstreep is nog een eind weg. Volgens google nog 402km te gaan...
    Helaas ga ik het niet redden om je binnen te halen. Zit wel te denken om volgend jaar in jouw voetsporen te treden. Maar ik wil nog zo veel... Volgens mij is het echt een super mooie route. Na deze camino moet je me maar eens ff adviseren.. Voor nu.... Buen camino!!

  • 01 Augustus 2016 - 16:42

    Ave:

    Goed om je knie een dagje te ontzien.
    Je had ook wat meer tijd om de stad te bezichtigen.
    Herman geniet verder en succes met de volgende kilometers.
    Groeten Ave.

  • 01 Augustus 2016 - 21:35

    Linda:

    Goed zo, je knie een beetje rust geven want er komen nog zat kilometers aan.
    De contacten zijn ook weer gelegd las ik,dus super gezellig allemaal.Want alleen is maar alleen.
    En het leuke aan deze reis is dat niks moet maar alles mag,vrijheid blijheid!
    Heel veel plezier Herman en geniet ervan.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Llanes

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 47960

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: