Dag 11 - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Laredo, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

26 Juli 2016 | Spanje, Laredo

Islaris naar Laredo.
Zoals de laatste dagen is het ook nu bewolkt bij het opstaan en dat vind ik niet zo heel erg!
Langs de provenciale weg begint het langzaam te regenen. Ik kom een duitse jongen (patrick) en een spaans meisje (Nvarra) tegen en gezamenlijk lopen we naar het volgende dorp. Hier wat gegeten en gedronken en vervolgens met de poncho's aan het laatste stuk naar Laredo. In Laredo stopt het met regenen en breekt de zon door. Eerst op een terras wat gedronken met Patrick en toen de herberg (Buen Pastore) opgezocht.
In dit verbouwde pastoorshuis slaap ik op een vierpersoons kamer.

Na het douchen en de was ben ik met Patrick wat gaan eten, we gingen voor een kleine salade maar uiteindelijk een 3 gangen menu naar binnen gewerkt. Later komen ook Marianne en Nicolette aan. Vandaag maar 18-20km  gelopen dat was wel weer even lekker. 's Avonds met Marcus (Zwitserland), Nicolette, Marianne en uiteindelijk Rafael (van Argentijnse afkomst) gegeten, nu wel een salade gegeten en een lekker glaasje wijn.

Rafael is langsgekomen op de motor om Nicolette te zien, ze hebben vorig jaar samen in Frankrijk gelopen)
Deze Rafael (60) heeft een mooie achtergrond, als achterkleinzoon van een van de vier grootste landeigenaren van Argentinië, toen met 450.000 hectare grond, heeft hij besloten naar europa te gaan. Eerst Engeland vervolgens Spanje(Madrid) daar leeft hij als een soort halve dakloze maar met creditcard zoals hij zelf zegt. Zijn moeder is nog geboren in het grootte familie landhuis in Buenos Aires  (nu de ambassade van Brazilië).

Na het eten rond 10.30 gaan slapen.

• 29 Juli 2016 - 12:35

Ave:

Volgens mij gaat het goed met je.
    Af en toe wat minder kilometertjes niet verkeerd
    je hebt ook weer gezellige mensen om je heen.
    Nou Herman geniet weer verder.
    Groetjes Ave.

• 30 Juli 2016 - 08:15

Kees Joosten:

Je hebt Raf vast de groeten van Maxima en vader Jorge gedaan. Ik ben er boek over Prins Bernard aan het lezen en daaruit blijkt dat Bernard de Zorreguita's al sinds de 2e Wereldoorlog kent. Raffie zal vast wel eens bij deze familie op bezoek zijn geweest en gespeeld hebben met Maxima en/of haar familieleden.