Dag 7 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

22 Juli 2016 | Spanje, Bilbao

Vanmorgen iets later als de laatste dagen opgestaan en bij aankomst in de ontbijtzaal bleek al het brood op! Dan maar de alternatieven zoals serial met melk en kaakjes met jam gegeten. Uiteindelijk rond 8.00uur onderweg. Nog even het stadje rondgelopen om een indruk te krijgen. De tegelwand met het kopie van Picasso's Gernika bekeken en toen snel de stad uit.

Het wordt weer een klim en daal dag en waarschijnlijk door het goede diner van gisteren heb ik er flink de pas in. Na drie uur eindelijk even rust genomen om een broodje te verorberen, er is vandaag bijna geen bar of iets dergelijks om fatsoenlijk te zitren dus dan maar op de stoeprand.

Even verderop begint het te regenen maar gelukkig niet heel hard. Helaas worden de paden in het bos wel erg glad, ook omdat alle modder onder de schoenen blijft plakken. Dus extra uitkijken.
Net uit het bos bij gebrek aan beter, maar droog, in een bushok een appel gegeten en wat sap gedronken.

Het laatste stuk, ik wil eindigen in Lozema, loopt lang de provenciale weg.
Een stuk van ongeveer 7km.
Aangekomen in Lozema blijkt de Albergue vol te zitten en besluit ik de bus naar Bilbao te nemen. Oorspronkelijk wilde ik dat stuk (ongeveer 3uur lopen) morgen doen zodat ik wat tijd in Bilbao heb. Onderweg maar een jeugdherberg geboekt via booking.com. de ligging is heel mooi, tegenover het Gugenheim.

's Avonds met Marianne in de oude stad wat gegeten en bij gepraat over Maria.
Ze is ondertussen thuis en heeft haar scheenbeen op 2 plekken gebroken, gelukkig heeft ze weinig pijn.

Marianne zit in een Albergue en moet om 22.00uur binnen zijn. Nog lekker  rondgelopen door de oude stad die zeker op vrijdagavond bruist. Na hier en daar een biertje te hebben gedronken met een voldaan gevoel naar bed.

• 23 Juli 2016 - 11:03

Philip:

Volgens mij ben jij heeeel goed bezig. Beetje lopen, af en toe een ander transport middel dan de benenwagen, een jeugdherberg ipv een Albergue zodat je in een stad niet eerder dan de kinderen op bed hoeft te liggen op vrijdag avond, hier en daar een biertje en het aller belangrijkste.... Een voldaan gevoel als je s' avonds je bed in kruipt! Dat is wat je noemt een Buen Camino!!

• 23 Juli 2016 - 11:54

Ave:

Een dag als Vrijdag was daar kun je weer even op teren.
    En ik kijk al weer uit naar je volgende bericht.
    Veel plezier en groetjes van mij.
    Ave

• 23 Juli 2016 - 18:26

Kees Joosten:

Het verbaast mij niet dat je het erg naar je zin hebt in Bilspleetbao!!!