Dag 6 - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Gernika-Lumo, Spanje van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Hermam

Blijf op de hoogte en volg Herman

21 Juli 2016 | Spanje, Gernika-Lumo

Vandaag gaat de tocht naar Gernika, ongeveer 20km.
Misschien bij sommigen bekent van het beroemde schilderij van Picasso.

Het is bewolkt en ongeveer 25 graden, een goede combinatie om lekker te kunnen wandelen.
Uiteraard zijn er de nodige beklimmingen maar ook stijle afdalingen.

Na 5km kom ik in Munitibar, een klein plaatsje waar ik lekker een lange rust neem en een hoop gezichten van de afgelopen dagen voorbij zie komen.
Hierna op naar het volgende rustpunt ;-)
Oleba. Hier was eigenlijk niets anders dan een overdekte zitplaats maar een aantal van gisteren hielden daar al pause en juichten me toe toen ik aankwam. Dat was wel grappig vooral omdat anderen er verbaast bij stonden te kijken.

Daarna de laatste beklimming van vandaag, die goed was om me weer drijfnat van het zweet de afdaling in te laten zetten naar Gernika.

Ook hier trof ik voor de laatste keer Marcus, Berhard en Sophie. Zij lopen nog een uur of drie door. Zodat ze norgen in Bilbao kunnen zijn. Ik neem er een extra dag de tijd voor.
Ondertussen kreeg ik via andere Nederlandse vrouwen te horen dat Maria bij de laatste afdaling was gevallen en haar enkel heeft gebroken. Ze lag in het ziekenhuis en er was al een scan gemaakt. Het stuk waar ze was gevallen was erg stijl en vol kiezels.
Ik heb nog contact opgenomen met Matianne maar nog geen reactie gekregen.

In de jeugdherberg deel ik de kamer met 2 Spanjaarden  (vader en zoon) en 3 Denen (Kim, Fatima en Hans) die me spontaan uitnodigden voor een gezamenlijk diner. Dit koningsmaal was echt fantastisch, Kip met Aubergine, knoflook tomaten enz. met rijst en salade. Nog lekker nagepraat en bijtijds naar bed.

  • 22 Juli 2016 - 11:53

    Ave:

    Dit was volgens mij voor jou een dag met een gouden randje.
    Goede wandeltemperatuur leuke ontvangsten bij de rustpunten en heerlijk gegeten.

    Sneu voor Maria lig je opeens in een ziekenhuis.
    Nou Herman veel plezier.
    Groetjes Ave.

  • 22 Juli 2016 - 13:07

    Kees Joosten:

    Heb je toch je vierdaagse gevoel gehad toen je juichend door je nieuwe vrienden ingehaald wordt. Zo houden jullie mooi de moed er voor elkaar in. Moet je een soort traditie van maken. Leuk voor de onderlinge spirit. Voor Maria dus een (gebroken) enkeltje ziekenhuis. Sneu voor haar, maar doet het altijd goed in de stoere verhalen achteraf. Only the strong survive (of pakken tijdig een taxi). Veel plezier in Bilnaadbao.

  • 22 Juli 2016 - 13:20

    Carla:

    Hoi Herman, ben weer bijgelezen.
    Krijg bij deze camino (nu) al een betere indruk dan vorig jaar, waarom weet ik niet en het is ook niet zo dat ik er nou zelf aan ga beginnen, maar prachtige route, volgens mij goed en gezellig gezelschap en geen moeilijke italiaanse namen in je verslagen, maar voornamelijk oud-hollandse namen, zoals M&M, lekker makkelijk te onthouden. Wel jammer dat er 1 M weg is, maar volgens mij kom je genoeg andere mensen (lees: vrouwen) tegen op deze camino die haar kunnen vervangen. Maar zo zie je maar, een ongeluk zit in een klein hoekje, of in dit geval lange afdaling.
    Van het eten loopt het water me in de mond, blijf vertellen wat je eet, doe ik weer inspiratie op!
    Groetjes en veel plezier!

  • 22 Juli 2016 - 13:42

    Philip:

    He maatje, weet je nog dat verhaal over de lekkerste steaks... Verkrijgbaar in Bilbao in een zaak, overdag is t een kruidenier. 's avonds wordt het omgetoverd in een restaurant. Ik weet helaas de naam niet meer... Maar lijkt me wel de moeite waard...
    Groeten uit Lissabon:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gernika-Lumo

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 47981

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: