Dag 36 - Reisverslag uit Rome, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 36 - Reisverslag uit Rome, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 36

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

21 Augustus 2015 | Italië, Rome

Vanmorgen om 7.30uur opgestaan en lekker een ochtend douche genomen.
Vervolgens op zoek naar het Pantheon.
Terwijl ik onderweg ben, krijg ik een app dat de Patrizia en Rosanna al bij Park Monte Mario aangekomen zijn.
Afgesproken dat ik hun ontmoet op het st.Pietersplein. Uiteindelijk kom ik daar om 9.45 aan en zijn ze al een half uur gearriveerd.... na de felicitaties over en weer op zoek naar de Zwitserse garde net buiten het st.Pietersplein. Via de security naar de sacristie van de st. Pieter Basiliek.
Hier het Testimonium gekregen. Niets geen check hoeveel je gelopen hebt, hij zet een stempel on je credential en vervolgens mag je zelf je naam op het Testimonium zetten. Nog even een stempel met de datum erop en klaar is kees of in dit geval Herman. Ik ben Pelgrim af en gewoon toerist in Rome.

Met de metro terug naar het hostel waar de meiden even bij kunnen komen.
om 15.00uur ga ik langs de kapper/barbier die we onderweg zagen.
Na het knippen en scheren terug naar het hostel waarna we met zijn drieën de stad doorgelopen zijn. Diverse historische gebouwen en monumenten  bekeken.

Patrizia had gelezen dat je in de buurt van het Vaticaan goed en echt romeins kunt eten voor een normale prijs. Aangekomen op het adres waren ze gesloten vanwege vakantie. Dus besloten om naar onze backup te gaan met de metro, een klein restaurant vlakbij ons hostel, The Drunken Cow!. Ook hier lekker gegeten en rond elven gaan slapen.

• 23 Augustus 2015 - 00:26

Ave:

Wat heerlijk Herman dat je nog even de toerist uit kunt hangen in Rome.
    Wat een weelde moet dat voor je zijn.
    Niet haasten om op tijd te gaan lopen op je gemak mooie dingen bezichtigen
    In een woord genieten
    Veel plezier daar en een goede thuisreis gewenst.
    Groten Ave

• 24 Augustus 2015 - 00:23

Linda:

Ik heb je inmiddels in levende lijf gezond en wel gezien...goed afgetraind en wel!
    Je kan tenminste terug kijken op een fantastische reis.