Dag 26 - Reisverslag uit Monteriggioni, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Monteriggioni, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 26

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

11 Augustus 2015 | Italië, Monteriggioni

Om 5uur opgestaan. Elmar heeft last van zijn voet en hij en Angela blijven op de camping. Alle gewassen kleding is nog nat dus deze maar aangetrokken zodat ze onderweg droog worden, ontbijtje gegeten en afscheid genomen van Elmar en Angela. Om 6.15 aan de wandel. De weg leid over een pad wat gedeeltelijk weggespoeld is door de regen van gisteren. Daarna door de bossen en velden naar Colle di Val D'Elsa. Tussen de wijnra nken zie ik nog een jong hertje lopen. Elsa is een redelijke stad en hier neem ik mijn eerste pauze, koffie en een broodje.

Daarna door de stad en over de velden. Onderweg kom ik een schoolklas tegen die ook aan de wandel zijn. Ik denk dat het systeem hetzelfde is als in spanje, je krijgt een extra aantekejng o.i.d

Rond 12 uur kom in Abbadia Isola aan. Het klooster gaat pas om half 3 open. 2 Italiaanse vrouwen en een Spaanse vrouw komen een half uurtje later aan.
Gezamenlijk wachten we tot het tijd is.
Ondertussen raak ik met eentje in gesprek over of ik Rome nog ga halen. Ik heb nog 10 dagen en volgens mijn gids is het nog 13 etappes. ik kan 4 etappes tot 2 etappes terugdringen maar daar houdt het wel mee op.
Kom ik dus 1 dag te kort!!!!!!!

De dames hebben alvast een Ostello voor morgen geregeld en ook gelijk voor mij, daar ben ik erg blij mee, want het is altijd weer een gedoe.

In overleg hebben Ron, Auk en ik het gezamenlijk eten naar morgen verplaatst in Sienna wat makkelijker bereikbaar is.

Het ostello waar ik verblijf wordt gerund door vrijwilligers(hospitalieres) die hier een week verblijven.
Om half acht worden alle pilgrims verzameld en wordt er voor het eten een ritueel uitgevoerd, waarbij de hospitalieres van alle gasten een voet wassen in de geest van het laatste avondmaal. Dat alles om ons te verwelkomen en hun dienstbaarheid te tonen. Vervolgens gaan we lekker buiten eten direct voor de kerk. Met 18 pelgrims en 4 hospitalieres is dit de grootste groep tot nu toe. Heel gezellig!! Na de koffie lopen we achterom en hebben een schitterend gezicht op het verlichte Monteriggioni, waar ik morgen doorheen loop.

  • 12 Augustus 2015 - 13:37

    Carla:

    Als ik het zo lees wordt het steeds gezelliger voor je, leuk! Heb je nou eigenlijk je andere voet zelf gewassen of mag die "vies" aan de maaltijd beginnen? Veel plezier vandaag met de familie Vijg en sterkte met de laatste 13 etappes!

  • 12 Augustus 2015 - 13:54

    Kees Joosten:

    Je hebt natuurlijk al veel moois gezien en meegemaakt, maar Siena wordt zeker nog een hoogtepuntje. Vooral het plein waar de palio 2 keer in het jaar gehouden wordt is zeer bijzonder en over de Duomo heb ik het al eerder gehad. Het lijkt alsof het drukker wordt met pellegrino's naarmate je dichterbij Rome komt. Alleen maar leuk, toch? Ik ben benieuwd waar je een stukje gaat "afsnijden" om opa tijd in Rome aan te komen. Groeten aan de Vijgelino's.

  • 12 Augustus 2015 - 14:01

    Kees Joosten:

    De eerstvolgende palio is trouwens Zondag 16 augustus, jammer dat je je schema daar niet op aan kan passen, want dan maak je pas echt iets bijzonders mee. Maar voor een, naar rust en stilte hunkerende, eenvoudig met de benenwagen voortschrijdende pelgrim misschien toch iets te druk?

  • 12 Augustus 2015 - 18:56

    Ave:

    Door je tijdgebrek zal je toch af en toe een stukje moeten liften.
    Want Rome wil je halen toch?
    Daar doe je het voor.
    Een hertje dat je tegen komt maakt je dag bijzonder.
    Ga zo door en veel plezier maar weer.
    Groetjes Ave

  • 13 Augustus 2015 - 11:10

    André:

    Wat leuk dat je Ron en Aukje en de kinderen gaat zien dat zal een gezellig avondje worden met veel wijn en lekker eten. Jammer dat je in tijdsnood komt nu , volgens mij ben je nu in het mooiste gebied jammer dat je daar dan weer niet in volle teugen van kan genieten . Maar een stukje met het openbaar vervoer inplannnen kan geen kwaad. Niemand zal het je kwalijk nemen alleen jijzelf maar . Ik zou er maar niet te moeilijk over doen geniet van waar je bent het lijkt me daar prachtig. Je hebt toch nog steeds vakantie he....... Groetjes en veel plezier nog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 47987

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: