Dag 24 - Reisverslag uit Gambassi Terme, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Gambassi Terme, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 24

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

09 Augustus 2015 | Italië, Gambassi Terme

Om 5uur op en om 5.30 ontbijt in het klooster. Vandaag staat de, in het boek vermelde, zware etappe van San-Miniato naar Gambassi-Terme van 23km op het programma. Dus maar weer eens alles uit de kast gehaald.

De weg loopt door het mooie glooiende landschap van Toscane! De uitzichten zijn precies wat ik in mijn hoofd had bij Toscane. Maar dat glooiende landschap heeft bij het wandelen wel een tol. ;-)
Ik het begin merk je er niet zo veel van en je loopt die heuvel op je gemak op en af. Bij de tiende begint het al een stuk lastiger te worden. Als je eenmaal op plaats bestemming bent ligt je tong op je schoenen. Het was vandaag ook al vroeg warm met weinig beschutting tegen de zon. Mooie ingrediënten om het een pelgrim lastig te maken.

Dus heb ik veel gerust. De voorraad proviand slinkt zienderoog alles om maar een beetje op krachten te blijven. Maar ik heb genoeg bij me. Al kom ik al om 12.30 op de plaats van bestemming aan, ik ben gesloopt, kapot en gebroken.

Het Ostello voor vannacht behoort bij een oude kerk. Dit Ostello wordt gerund door vrijwilligers. Die blijven daar dan een week of langer in hun vakantie. Op de camino Frances in Spanje kom je dit ook veel tegen.

Na een douche en de was, komen Elmar en Angela binnen. Ik ga in de oude sacristie wat drinken en aan mijn blog werken. Ik kom niet verder dan 3 woorden.
Ik heb het nog steeds te warm, het zweet breekt me weer uit en ik ben moe. Ik ga een uurtje slapen.

Ik wordt wakker van onweer! Het waait lekker en hopelijk wordt het wat minder warm ;-) De regen blijft voorlopig uit maar de wind is een welkome verkoeling.
Ondertussen is het Ostello al aardig vol gelopen. Uiteindelijk zijn er 16 pelgrims!
Zoveel ben ik er de hele reis nog niet tegengekomen.

Het onweer is overgewaaid en het is niet veel koeler geworden. Jammer maar helaas.

Er is hier verder eigenlijk niet veel te doen het ostello ligt een stukje voor het stadje en dat is net te ver om te lopen. Het diner is lekker en gezellig. Na het eten nog een biertje gedronken met Elmar en daarna slapen.

  • 10 Augustus 2015 - 21:00

    Marion Van Den Bergh Rokus:

    Hoi Herman , wat een bikkel ben jij zeg. Fantastisch om je verhalen te lezen . Ik hoorde zaterdag van Philip dat jij weer aan de wandel was . Vandaag alle verslagen gelezen dus ben weer helemaal op de hoogte. Het was inderdaad erg gezellig zaterdag en gelukkig was er 1 joosten aanwezig . Jammer dat jij en Kees er niet waren maar leuk om je grootte broer weer eens te zien . Een voetreis naar Rome !!!!!!! Geloof me het is de moeite waard. Wij zijn net terug uit deze indrukwekkende stad en hebben erg genoten . Hierdoor heb ik wel enig idee hoe het is om in deze hitte te wandelen. Natuurlijk hebben wij niet zoveel kilometers afgelegd, maar zo voelde het wel . Ik ben wel blij voor je dat je niet de hele route alleen af hoeft te leggen wel zo gezellig . Hoorde dat jij ook de overtollige kilo's achterlaat en straks weer superslank thuis komt . Goed zo!!!!!!! Ik blijf je volgen . Dikke x en Gr. Van Edwin

  • 10 Augustus 2015 - 21:28

    Ave:

    Hey Herman
    Fijn weer wat van je te kunnen lezen.
    Goed dat je na je zware tocht een uurtje kon gaan liggen.
    Daarna ben je zeker zo goed als nieuw en heb je ook nog iets aan de avond met je
    medepelgrims.
    En de volgende ochtend weer fris en fruitig op pad.
    Groetjes Ave

  • 10 Augustus 2015 - 21:32

    Linda:

    Hey,je gaat lekker zeg!
    En gelijk heb je vroeg op pad en dan daarna toch nog een beetje genieten.
    Het afkoelen zal niet zo snel gaan gebeuren denk ik,ook niet na een onweersbui.
    Is er helemaal geen water in de buurt waar je even een duik kan nemen?

    Nou toy toy,en ik vind het nog steeds knap van je hoor,al aardig wat km in de voeten...ga zo door.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 47959

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: