Dag 22 - Reisverslag uit Altopascio, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Altopascio, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

07 Augustus 2015 | Italië, Altopascio

Het wordt vandaag 36 graden en ik wil graag voor de hitte arriveren dus maar weer om 5uur op pad.

De benen willen vandaag niet,  of dat komt dat ik gisteren niet genoeg gedronken heb weet ik niet. Ik weet wel dat ik vannacht zo heb liggen zweten dat ik een half litertje water op heb terwijl ik 's nachts nooit drink.
Enfin het wilde vandaag dus niet en aan de afstand ligt het ook niet, 20km.

De route was ronduit beroerd met allen maar asfalt en industrie, een heel klein stukje door een paar dorpjes was nog te doen. Bij een kerk waren ze bezig met opgravingen, en geleerd van vorig jaar, eerst maar gevraagd of ik een foto mocht nemen. ;-)

Om 10.30 ben ik op de plek van bestemming. Nu eerst een lemon soda of 2 om de ergste dorst te lessen. Het kwik staat al op 29 graden en de middag is nog niet begonnen.
Zo alle frustraties zijn eruit ;-) nu nog het Ostello regelen zodat ik frisse douche kan nemen.

Na de douche en een uurtje op bed liggen heb ik vervolgens een HEERLIJKE spaghetti allo Scoglio gegeten. Het is een spaghetti met schelpdieren en kleine inktvisjes. Dat doet een mens goed!!

Een duits stel die ik hier en daar tegen kom vergezelde me tijdens een bakkie koffie. Kort even ervaringen uitgewisseld. Daarna wat inkopen voor morgen onderweg en het stadje bekeken.
Altopascio is een oude vestigingsplaats maar je ziet er weinig van terug. Het is nu een grauw stadje met hier en daar een parkje en een paar aardige pleintjes. Niet echt veel aan. Maar wat wil je ook na een dag Lucca!

Vanavond opnieuw gegeten bij dezelfde spaghetteria als vanmiddag want die is goed bevallen. Verder waren er ook weinig restaurants die ik de moeite waard vond.
Met een biertje vooraf en een kwart liter wijn tijdens het eten en een bakkie leut achteraf, is het diner helemaal af. Het ijsje komt morgen wel weer.





 

  • 07 Augustus 2015 - 22:44

    Linda:

    Hey Herman,je gaat lekker en ik werd toch nieuwsgierig naar foto's...eerlijk is eerlijk bij Philip zijn blog had ik beelden bij zijn verhalen.
    Maar niet getreurd hoor,ik zoek altijd naar oplossingen,ik heb namelijk even via Ina jou foto's bekeken...nou hoe je vind dat?
    Jaja creatief hé ;)
    Ik hoop dat je me dit ook hoort zeggen,dus met een knipoog.
    En ik zag op de foto van jou zelf,dat je wel een mager smoeltje heeft,maar dat is weer een zorg voor later.
    Ik hoop dat je geniet van deze tocht en je heb nog 2 weken om je doel te halen,maar jou kennende lukt dat wel!

    Godetevi questo viaggio amico.

  • 08 Augustus 2015 - 00:40

    Ave:

    Hey Herman
    Je merkt zelf wel dat je elke dag voldoende water moet drinken.
    Als het erg heet is zoals nu zal je daar geen moeite mee hebben.
    Die opgravingen was dat uit de oudheid?
    Of zo maar een lijkje opgraven?
    Ik ben benieuwd.
    Onvoorstelbaar dat je over 2 wkn al weer thuis bent.
    Maar voorlopig nog een hele tippel te gaan
    Geniet er van.
    Ik geniet van jou blogs.
    Groeten Ave
    .

  • 08 Augustus 2015 - 15:27

    Frattelo Francesco:

    En hoe staat het met de populariteit van de Selfie-Stick in Italië. Hoeveel ben je er al tegen gekomen?
    Of is een telescopische arm met een flinke groothoek lens voldoende voor de zelf-fotograven?
    Wist je dat er al een in 1925!!!!! bestond.
    Waarom is het eigenlijk geen Selfy i.p.v. Selfie of in goed Nederlands Zelfje? Werkelijk geen idee.
    Daarna kwam de zelfontspanner, ook zo’n woord, waar je van zegt, wat moet ik er mee.
    Het leukste is natuurlijk om met een hele groep op de foto te gaan, of een aansprekende persoonlijkheid, zoals in Rome met de Paus, een waardig naamgenoot. Of een fotootje van jou met al je disgenoten. Maar wij sociale wezens, wij vragen het gewoon aan een voorbijganger, heb je nog een praatje ook. Dus weg met die Selfie stick, ondanks z’n 90ste verjaardag.
    Goede wandeling morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 48017

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: