Dag 21 - Reisverslag uit Lucca, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Lucca, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

06 Augustus 2015 | Italië, Lucca

Gisteren bij binnenkomst in Lucca bij de toeristeninformatie gekeken of Gabriel aan het werk was en dat was hij.
Afgesproken om 's avonds wat te drinken.
Om 19.15 afgesproken bij ons appartement en met z'n vieren wat gaan eten, natuurlijk bijgepraat over de VF (via francigena) en daarna het lekkerste Italiaanse ijsje tot nu toe gegeten. In een Gerlateria/chocolateria, die iets buiten de oostpoort ligt. Schhuin links. Heerljjk!
Als afscheid van dit groepje nog een biertje gedronken in een van de weinige plekken die ook speciale bieren van de tap hebben. Een mooie avond! En jammer dat morgen ieder zijn eigen weg gaat!

Vanmorgen lekker uitgeslapen, 7.00uur op! Rugzak maar eens opnieuw ingepakt en alle overbodige folders etc. weggegooid. Daarna de nog rustige stad verkend, wat een schitterende stad, wat een rijkdom aan gebouwen en geschiedenis. De stad is ommuurd en op de muur ligt het stadpark, die ga ik vanavond rondlopen. Binnen de stadmuren staan nog 2 oude stadspoorten, die van een oudere vesting zijn. De torens en kerken zijn echt prachtig. Ik heb de Torre e Palazzo Guinigi beklommen, die vooral bekend staat omdat er enkele bomen bovenop de toren staan.

Ik heb mijn spullen al bjj de jeugdherberg gebracht waar ik vannacht zal slapen. Ze hebben een mooie tuin en wifi dus daar kan ik wat mooie foto's op Facebook zetten.
Het slenteren door de stad is best vermoeiend dus een uurtje rust als de zon op zijn hoogst staat zal me goed doen ;-) het wordt vandaag 34 graden.

Ik heb mijn reisgids nog eens zitten doorbladeren, het gaat nog een uitdaging worden om op tijd in Rome te komen. Niet vanwege mijn conditie of de lengte van de etappes maar om een combinatie te maken van etappes. Soms zijn de etappes best kort maar dat betekent vaak dat die etappe extra zwaar is.

Tijdens mijn rondzwering door de stad kom ik midden in een uitvoering terecht van Tosca geschreven door Giacomo Pucconi. De ambiance is echt schitterend. Met Myrto Bololini als Floria Tosca, Simone Di Giulio als Mario Cavaradossi en Pedro Carrillo als Barone Scarpia, begeleid door Massimo Morelli op piano.
Daarna op Piazza dell'Anfiteatro lekker zitten eten.

's Avonds in de tuin van het hostel nog wat gedronken en ook hier wordt een uitvoering door een sopraan gedaan.
Heerlijk dagje Lucca, echt vakantie gevoel!!

  • 07 Augustus 2015 - 09:47

    Ave:

    Zo Herman
    Je hebt op een bijzondere manier je vrije dag doorgebracht.
    Geweldig al die namen bij de uitvoering van Tosca stonden die op een affiche?
    Ik kijk weer uit naar je volgende blog.
    Groetjes Ave

  • 07 Augustus 2015 - 11:58

    Frattelo Francesco:

    Nog 350 kilometertjes en 70 uur lopen, dat moet kunnen in de resterende twee weken.
    Een beetje smokkelen (i.v.m. de 19 etappes) is ook niet erg, want zo'n vakantie gevoel als in Senna is niet verkeerd om vast te houden.
    Het volgende HOOGTE puntje staat er al aan te komen, San Gimignano.
    De stad met de torens. Dus na een langzaam afscheid van Lucca, snel op weg.
    Ook San Gimignano is ommuurd. maar echt anders dan Lucca, dit is meer het type kasteel.
    Met z'n 14 torens is het echt een sprookjesstad. Ooit waren het er 72!!!!!
    Veel economische voorspoed is er gekomen, doordat het aan de pelgrims route naar Rome ligt.
    Nou Herman dan zit je goed, er zal veel waardering voor je zijn. En enorm lekkere ijsje bovendien!
    Eerst nog vier etappes met in totaal 85 km prachtige route door het mooie Toscane.
    Geniet zeker van de korte etappes.

  • 07 Augustus 2015 - 13:13

    Kees Joosten:

    Ik ben het natuurlijk niet snel eens met de frater, maar hier wel! San gimignano en Siena moet je beslist extra tijd voor uitrekken, zo mooi! De eerste zondag van de maand staan de poorten van de duomo van Siena open en dat is werkelijk het mooiste wat ik ooit heb gezien, probeer een kijkje binnen te nemen! Have fun en stay fit!

  • 07 Augustus 2015 - 16:40

    André:

    Lijkt me helemaal geweldig Lucca en wat een mooie foto,s op Facebook . Jammer dat je loopmaatjes afhaken . Alleen verder best wel een zware opgave denk ik . Je krijgt nog een hoop moois te zien . Aan de foto te zien ben je inmiddels al aardig afgevallen ondanks de vele Pizza,s . Hoe smaken ze eigenlijk we lezen wel dat je elke dag zo een beetje aan de Pizza zit maar of ze ook echt smaken , daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Niet te geloven eigenlijk dat je nu al 21 dagen aan de wandel ben. Vreselijk veel waardering dat je het zo lang vol houdt en als je echt twijfelt of je het gaat halen , je kan altijd nog een stukje met het openbaar vervoer gaan , niemand die je het kwalijk zal nemen. Veel plezier in San Gimignano en Siena. hoop dat je de tijd neemt om het uitgebreid te gaan bekijken .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 47976

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: