Dag 20 - Reisverslag uit Lucca, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Lucca, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

05 Augustus 2015 | Italië, Lucca

Mijn Camino maatje is vandaag jarig! Van harte gefeliciteerd Philip! Ik zal vanavond een biertje op je drinken!

Vanmorgen om 5uur op pad, ik loop samen met Claudio die er stevig de pas in zet. Manu gaat met de trein naar Lucca want hij wil de stad nog zien voordat hij naar huis vertrekt.

Nadat we de stad uit zijn krijgen we een paar stijle beklimmingen en de bijbehorende afdalingen... het zweet guts van mijn lichaam, maar we lopen lekker door. Als we onze eerste rust nemen na bijna 2 uur lopen hebben we 9 van de 33km afgelegd. Na een kleine 10 minuten lopen we verder en bij de volgende rust hebben we de helft al afgelegd. Maar de voeten beginnen, net als de zon, lekker te branden. Claudio wil graag rond 10uur wat eten, helaas is er niets voorhanden en uiteindelijk zitten we pas om 11.30 aan het ontbijt, een lekker broodje met kaas en lokale gerookte ham. Daarna een klein stukje verder even in het gras bijkomen en de voeten rust geven. Dit doen we een uur later nog een keer. Uiteindelijk komen we om 14.00uur in Lucca aan. We checken in en nemen eerst een koude douche om bij te komen. Het was een zware wandeling maar zeker de moeite waard!

We zitten in een appartement en Manu was er al even. Hij heeft de stad al gezien. Dit wordt de laatste avond met de 3 amigos dus een afscheid biertje is op zijn plaats ;-)
De eerste indrukken van Lucca zijn erg mooi. Er is zo veel te zien, maar niet vandaag! Ik ga morgen in Lucca een rustdag nemen om de stad op mijn gemakkie te zien.

  • 05 Augustus 2015 - 19:30

    Kees Joosten:

    Lucca en een rustdag, dat lijkt mij een mooie combinatie! Maar ik dacht dat je al je rustdagen al opgenomen had in de afgelopen 3 weken? Ga/moet je nu alleen verder de komende dagen? Je zult vast wel weer iets op je pad vinden, maar een paar dagen alleen lopen kan natuurlijk ook geen kwaad. Ik hoop dat je de komende periode net zo gaat genieten als afgelopen weken!

  • 05 Augustus 2015 - 21:10

    Bert:

    Fijn te lezen dat je tijdens de bepaalde rituelen aan mij denkt :-) Ik moet zeggen dat ik ook regelmatig met veel respect aan je denkt maar meestal niet tijdens het schijten,scheren douchen.
    Een dagje Lucca klinkt wel erg aantrekkelijk. De boel oppakken en weer doorgaan zal dan wel weer tegenvallen, zeker als je de motivatie nu alleen moet opbrengen.
    Als ik zo lees hoeveel liters er worden verloren dan moet ik het ook maar eens overwegen. ik neem die liters nl alleen maar tot me.
    Ik kijk weer uit naar de volgende verhalen en foto's .
    gr.Bert

  • 06 Augustus 2015 - 11:29

    Ave:

    Een welverdiende rustdag.
    Ga daar maar lekker van genieten.
    Mooie dingen zien lekker eten etc.
    Daarna de draad weer oppakken en er weer voluit tegenaan
    Groetjes Ave

  • 06 Augustus 2015 - 20:03

    Fred.van.der.heijden :

    Hallo Herman,bedankt dat je mij even een ap hebt gestuurd. Trouwens mooie foto's, die je hebt gestuurd,het ziet er schitterend uit.
    vandaag even een rustdag, en er dan weer keihard tegenaan, maar het is je gegund.
    Je moet trouwens nog een aardig stukje,heb ik gezien,maar ja met jouw getrainde lichaam,moet dat een peulenschil zijn.
    ik ben trouwens lekker aan het genieten, van mijn welverdiende vakantie,zodat ek er straks weer keihard tegen aan kan.
    oke Herman,wij wensen je nog een hele goeie reis,en wij volgen je op de voet.
    Groetjes en nog veel plezier. Fred en Brigitte

  • 07 Augustus 2015 - 14:39

    Pa Joosten:

    Hallo Herman ik heb net de foto`s van Lucca gezien deze heeft François doorgestuurd, mooi hoor geniet van dat leuke stadje, op de marktplaats staan tenten genoeg om een lekker biertje te drinken . jammer de je nu geen reisgenoot meer heb maar je komt beslist nog wel iemand tegen.hier gaat alles nog naar wens je reis schiet ook al weer op Ik hoop voor je dat je Rome nog haalt want het is nog een flink eindje wandelen, Nou hou je haaks en de groeten van Ma en mij Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 48025

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: