Dag 17 - Reisverslag uit Aulla, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Aulla, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

02 Augustus 2015 | Italië, Aulla

Pontremoli is een leuk klein stadje met een leuke kern. Het restaurant ziet er goed uit en met terras dus dat is dubbel goed. Het pelgrimsmenu bestond uit: vooraf een brusceta met diverse toppings. Plato 1 een schelppasta met bloemkool, plato 2 lunglini met spekjes en saus. Desert een in plakjes gesneden zoet brood met diverse compotes en een vanillecreme. Alles tot de laatste kruimel op... quanta costa? €10
Inclusief een wijn en water en een biertje die ik al eerder op had.

Om 5.45 vertekken we naar Aulla. De hemel ziet er strak uit maar het is nog donker dus afwachten hoe warm het wordt. Wanneer je rechts een dalende maan hebt en links een rijzende zon maakt het voor het zicht niet zo veel uit dat je langs de weg loopt.

Onze eerste stop is na 2 uur tegenover een oud romeinse kerk. We wilde deze graag even van binnen bekijken. Helaas is hij gesloten behalve als er een mis is. Er is al vanalles gestolen uit deze kerk, tot aan de tapijten aan toe. Zo hoorden we van een oudere inwoner van het dorp.

na een goede 2 uur over bospaadjes lopen komen we door Villa Franca, een leuk dorp/stadje. Onderweg zien we nog een Afrikafestival, het is nog vroeg en zondag maar we zien al wel een hoop vrouwen yoga of ochtendgymnastiek doen op ritmische muziek. Velen liggen volgens mij nog in de tenten en caravans op de aangrenzende velden bij te komen van de dag ervoor.

We houden in het dorp weer een stop en zien een compleet wielerpeleton voorbij komen met volgauto's en al... het leek de Giro Italië wel. Helaas het ging om een lokale Giro (ronde) volgens andere terrasbezoekers.

Het venijn zit in de staart zegt men weleens en dat geldt ook nu weer.  Waar we dachten nog een makkelijke 8-9km te moeten lopen waren dit er uit eindelijk nog 15. Uiteraard met diverse klimmetjes want een pelgrim moet wel moe zijn als tie aankomt... en dat is tie. Uiteindelijk om 15.00uur bij het Ostello aangekomen na op de kop af 34.5 km. Temperatuur bij aankomst, 28 graden in de schaduw. De spirit en de voeten hebben zich goed gehouden dus op naar de volgende dag.

• 03 Augustus 2015 - 14:50

Linda:

Zo Herman je heb er zin in...top zeg aardig wat km weer!
    Hou vol en tot je volgende blog,en idd het eten klinkt goed voor een pelgrimmer ;)
    Ik ga weer even de tuin in en van die gouden ploert genieten,lekker hapje en drankje erbij.
    En nee ik heb geen vakantie,maar het is wel mijn vrije dag met prachtig weer.
    Groetjes en tot snel ......

• 03 Augustus 2015 - 17:04

Ave:

Zo je hebt er weer aardig wat km op zitten.
    Ook aardig wat uurtjes gelopen.
    Je ziet ook prachtige natuur en bouwwerken
    Nog even en je bent op de helft van de tijd die je er voor uitgetrokken hebt.
    Veel plezier maar weer.
    Groeten Ave

• 03 Augustus 2015 - 18:51

Kees Joosten:

Mooie dingen gezien onderweg, zo te lezen. Hoe hou je het vol onderweg in die hitte? Mijn koninkrijk voor een zwembad, zou ik zeggen! Maar ja, ik ben dan ook geen pelgrim , ik ben meer van de luxe. Back to basics vind ik een geweldig principe, maar dan wel voor een ander. We hebben deze economie met al z'n mogelijkheden toch niet moeizaam opgebouwd om er vervolgens geen gebruik van te maken? Morgen gaan we naar Barcelona, een schamele 80 kilometers verder, die we in in ruim een uur willen gaan volbrengen (met de trein, natuurlijk), want we moeten dezelfde dag ook nog terug (met diezelfde trein). Geniet van de wandel, dan genieten wij nog even van al het overige wat deze wereld aan moois heeft voortgebracht.