Dag 16 - Reisverslag uit Pontremoli, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Pontremoli, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

01 Augustus 2015 | Italië, Pontremoli

Gisterenavond weer eens een pelgrino menu gegeten. Pasta vooraf en als hoofdgerecht Rosbief met rucola en tomaten met een lekker glaasje rode wijn erbjj. Het smaakte allemaal fantastisch.

Om 6.45 waren Manu en ik weer aan de wandel. Het wordt een stevige dag want veel klimmen en dalen. Het hoogtepunt van de dag is het lopen  over een bergrug lmet een fantastisch uitzicht!!!! Daar doe je het allemaal voor!! Hier even een rust ingelast om van het uitzicht te genieten.

Vervolgens rustig doorgelopen naar het volgende dorp waar we met een vrouw in gesprek kwamen die Manu aanzag voor een Algerijn en vond dat het terrorisme in Italië van binnenuit moest worden bestreden ??? Natuurlijk wel even hartelijk gelachen...

We hadden al gehoord dat er in geen van de dorpen onderweg iets te eten te krijgen is. En aangezien het ontbijt ook redelijk karig was, wordt dat met een hongerige maag door lopen  Manu had nog wat pinda's en een appel, ik nog een sinaasappel. Alles opgegeten en weer verder. Op een route overzichtsbord hadden we om 12.30uur nog ongeveer 3.5 uur te gaan. Nog een stuk verder gelopen en in het volgende dorp via de weg gaan lopen.
Het volgende stuk zou vooral veel dalen inhouden en aangezien mijn knie hier op protesteerde en het wel een vakantie moet blijven heb ik het laatste stuk van ongeveer 10km over de autostrada gelopen. Dat liep 100x zo makkelijk.... wat een verademing.

Uiteindelijk om 15.00uur in Pontremoli aangekomen. De buitenwijken van dit stadje doen geen recht aan de binnenstad. Waar het in de buitenwijken allemaal sloop en krotten ziijn, is de binnenstad echt heel mooi, zoals Frater Franciscus het al aangaf, heel handig als een ander je uitzoekwerk doet ;-) mijn dank is groot.

Bij de capucijners onderdak gevonden voor vannacht en vervolgens lekker douchen en de was doen.

We kregen bij het ik inchecken een voucher voor een pelgrino menu in de binnenstad voor 10 euri, ik ben benieuwd...
Morgen is het zondag en dan is bijna alles dicht dus moeten we ook nog langs de supermarkt om voor morgen inkopen te doen. Al met al een zeer mooie dag en met ongeveer 22 graden en half bewolkt met zelfs een klein beetje regen een fantastische dag om te wandelen!!

• 01 Augustus 2015 - 22:57

Kees Joosten:

Zo te horen een lekker dagje wandelen geweest. Alleen wel lastig om je aan de telefoon te hebben terwijl het blog nog een dag of 2 achterloopt. Doe rustig aan met voeten, enkels en knieën en rap een beetje! Succes met het vervolg naar Lucca, wat je zeker als een van de hoogtepuntjes van je reis gaat beschouwen.

• 02 Augustus 2015 - 09:43

Ave:

Leuk voor je dat je af en toe door iemand gebeld wordt.
    Dan merk je dat er met je mee geleefd wordt.
    Ga zo door en geniet er van.
    Groeten Ave

• 02 Augustus 2015 - 21:54

Nellie De Ben:

Hoi Herman, ik heb weer "even" een aantal verslagen gelezen!
    Tjonge jonge, het is af en toe wel afzien hè, maar je ziet wel heel mooie dingen.
    Denk goed om je pootjes hè, je hebt nog wel een "stukkie" te gaan.
    Ik heb veel respect voor je en maak dan ook een diepe buiging!!
    Ga zo door hoor, groetjes Nellie

• 02 Augustus 2015 - 23:19

Frattelo Francesco:

Bijna gearriveerd. Je tocht vanuit de heuvels naar de zeezijde. Het prachtige Carrara is in zicht.
    Je bent nu in een goede cadans, hou dit vast en verhaal over de mooie dingen die je meemaakt, dan gaan de pijntjes vanzelf naar de achtergrond. Geniet van je omgeving, de groene bergen en de azuurblauwe zee. Maar geniet ook van de kunst die je om je heen tegenkomt. Een must in deze is het Marmer museum (Museo del Marmo in Carrara aan de Viale XX Settembre). Hier kom je ruige blokken marmer tegen, archeologische stukken, moderne kunstwerken, de techniek van het hakken en alles wat je van marmer moet weten. Dit is het centrum van het marmer universum. In het vervolg van je tocht kom je steeds meer marmeren kunstwerken tegen, zelf de mooiste van Italië en ik kan je beloven tot in Rome worden het er steeds meer. Je moet de mystiek van het marmer dus in dit museum ervaren, zodat je het in iedere vezel van je lijf voelt en meeneemt gedurende de rest van je tocht. Je moet zin krijgen om de beitel op te pakken en te gaan hakken, iets te willen maken. Zelf een David te willen creëren, al is het maar in gedachten. Het prachtige witte Carrara marmer bewerken tot een uniek werkstuk, wat is er mooier. Al die (schijnbaar koude) stenen zullen een positieve energie bij je teweeg brengen, dus bezoeken dit prachtige museum!!! Maak van je route, jouw mooiste beeldhouwwerk. Beleef het, voel het, zie het, ruik het, zet al je zintuigen open, dan wordt het een ervaring om nooit meer te vergeten.
    Wat kan genieten toch mooi zijn............