Dag 14 - Reisverslag uit Cassio, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Cassio, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

30 Juli 2015 | Italië, Cassio

Om 4.45 ging het wekkertje en om 5.15 stonden Manu en ik alweer buiten. De route van vandaag loopt naar Cassio. Volgens het boekje 21 km, maar extra zwaar want we gaan vandaag weer klimmen! Gisteren liepen we nog door de heuvels maar vandaag zijn dit bergen (Appenijnen) geworden.

Vandaag wel wat minder snel vertrokken. De vermoeidheid van gisteren lijkt nog wat parten te spelen. Na 2,5uur wandelen had ik nog niets gegeten dus even een pauze ingelast en de broodjes opgegeten die ik meegenomen heb om vervolgens weer op pad te gaan. Als ik even later een pad inloop dat doodloopt kom ik op de terugweg Manu tegen.

Gezamenlijk lopen we een stuk op en bij de volgende  pitstop ben ik nog doodop als Manu al doorloopt. Ik besluit nog even rustig aan te doen en als dan ook het pad ineens stijl omhoog gaat kom ik niet meer op adem.
Wat is er mis na gisteren? Waarschijnlijk te weinig koolhydraten aangezien er gisteravond geen restaurant te vinden was. Dus hebben we maar weer een salade gegeten. Enfin daar heb ik nu niets aan.

Als ik boven kom staat Manu met 3 andere pelgrims te praten: 2 Duitsers en een Italiaan. Gelukkig is er een bar in de buurt waar we gezamenlijk wat gaan drinken en ik wat ip adem kan komen. Hierna is het nog 3 kwartier lopen naar ons eindpunt.

Om  12.00 aangekomen bij ons Ostello voor vannacht. Het lijkt een soort uit de hand gelopen hobbie van de eigenaar te zijn, alles tot in de puntjes verzorgd. We slapen op de eerste verdieping en de kamer ziet er netjes uit met zelfs een bankje. Op de begane grond heeft hij een eetkamer ingericht en een keuken waar je zelf kunt koken. De koelkasten zitten vol en je kunt pakken wat je wilt, er wordt echter wel een bijdrage verwacht. Hier maken we een pasta en daarna ga ik even bijkomen op bed ;-) verder een beetje rondgehangen want er is hier weinig te doen.

Vandaag bijna 1000 hoogte meters gemaakt en 350 afgedaald en ongeveer 25km.

  • 30 Juli 2015 - 22:03

    Philip Den Ouden:

    Herman, salades zijn voor de konijnen! Niet voor pelgrims. Die moeten zichzelf dagelijks tegoed doen aan vele calorieën. Vergeet ook niet iedere dag een "poco de lomo" te bestellen. Als de Italianen dit net zo goed verstaan als de Spanjaarden dan kom jij straks weer fluitend iedere berg op en Als de stukken vlees groot genoeg zijn dan kun jij je er na de klim gewoon weer vanaf laten rollen. Dan slijten je schoenen ook minder hard :-)
    Hoe gaat t met de kilo's? Ben je al een waarzegger in de vorm van een weegschaal tegen gekomen?
    Die Manu is volgens mij wel een fijne vent om erbij te hebben? Volgend jaar een blog samen met Manu? Hermanu.waarbenjij.nu? ;-)
    Buen Camino Peregrino!

  • 31 Juli 2015 - 01:29

    Linda:

    Hey Herman,je bent toch niet met een 'hoe val ik het snelst af " programma aan het meedoen?
    Kop op hoor,het eten is in jou geval de motor van het geheel!

    En voor de rest ga je lekker,ik doe jou dit niet na.
    Geniet ervan,en uiteraard blijf ik je volgen.

  • 31 Juli 2015 - 10:12

    Ave:

    Hey herman.
    Ik sluit me bij Philip en Linda aan met hun goede raad qua je eetgewoonten.
    Voor jou toch niet zo moeilijk volgens mij ben je een lekkerbek.
    Sterkte en hou vol je kunt het!!!!
    Groeten Ave

  • 01 Augustus 2015 - 11:00

    Peter:

    Beste Herman,

    Dit is echt afzien! Respect als je het gehaald heb moet je zelf belonen met een echte vakantie....succes. groetjes peter

  • 01 Augustus 2015 - 11:50

    Fratello Francesco:

    Hoi Herman,
    De verkoelende zee is in aantocht, nog een paar etappes en dan is het zover.
    Maar het stuk Italië waar je nu in loopt is geweldig, wat een natuur!!!!
    Het stadje Pontremoli met z'n bruggetjes heel stoer aan de rivier Fiume Magra gelegen, prachtig.
    En een stukje verder langs de kust verschijnt binnenkort LUCCA, mooie omringde stad met prachtige pleinen, echt de moeite waard om even bij stil te staan.
    De provincies vliegen je om de oren, na Valle d'Aosta en Piëmont zijn in rap tempo Lombardije, Emilia-Romagna en dan nu Ligurië langs gekomen. Op weg dus naar Toscane en daarna Lazio als eindbestemming met het prachtige Rome als kroon op je juweel van een wandeling.
    In Manu heb je wel een goed wandelmatje gevonden en de adviezen op afstand, zeker van ervaringsdeskundige Philip (Flip voor ingewijden) moeten de bijkomende ongemakken zeker verlichten.
    Jou spirit en Karma moeten in dit religieuze land goed in een vloeien. Samen met de overweldigende natuur kan dat je alleen maar een enorme boost geven tijdens het wandelen van dit prachtige pad.
    GENIET vooral en "do it your own way".
    Ik weet dat dat lijflied van Andre is, met het achtergrondkoortje van Kees en ergens ver weg François, maar toch!!
    Giusta Traccia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 47974

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: