Dag 12 - Reisverslag uit Fidenza, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Fidenza, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

28 Juli 2015 | Italië, Fidenza

Vanmorgen stond de wekker om 7.00uur maar iedereen was er al om 6.30uur uit. Dat gebeurt me thuis nu nooit!

Om half acht ontbijt en om 8.20 de bus naar het station. Hier afscheid genomen van Marry en Hans die de trein naar Torino nemen. Manu en ik nemen de trein naar Fidenza via Milaan.

In Milaan een uurtje wachten en om 12.45 staan we in Fidenza. We lopen een stuk door de stad op zoek naar een overnachting. Bij een bar nemen we wat te drinken en Manu vraagt de eigenaar om even het klooster te bellen zodat we misschien er eerder in kunnen. Helaas deze is dicht en ook een pastoraal huis neemt geen pelgrims meer op. Gelukkig weet de eigenaar raad. Er is nog een hotel die pelgrims tegen een gereduceerde prijs opneemt. Gesponsord door de kerkelijke gemeente. 25 euro pp.
Mocht het toevallig vol zitten dat kunnen we terugkomen en brengt hij ons met de auto naar het volgende dorp.

Gelukkig komt het niet zover. Na de spullen op de kamer gegooid te hebben gaan we de stad verkennen... het valt een beetje tegen. Wel een leuk plaatsje maar zo zijn er meer. Wat tot nu toe opvalt in Italië is de hulpvaardigheid. Iedereen is zeer bereidwillig om je te helpen, desnoods bellen ze er lustig op los om je helpen.

• 29 Juli 2015 - 14:57

Kees Joosten:

Leuk hoor die behulpzaamheid! En dat door Italianen. Net als die Jappenezen van Philip. Hadden ze 75 jaar geleden maar zo behulpzaam geweest...

Vanaf nu wordt het een mooi vakantietripje door de mooiste streken van Italië. Geniet ervandoor beschrijf het elke dag, zodat wij mee kunnen genieten.