Dag 09 - Reisverslag uit Ivrea, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 09 - Reisverslag uit Ivrea, Italië van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 09

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

25 Juli 2015 | Italië, Ivrea

Gisteren nog even het dorpje bekeken waaronder de brug van pont saint martin.
Even lekker gezeten een pizza verorbert en vervolgens rond 22.00uur gaan slapen.

Vandaag een etage van ongeveer 21km. Deze begon gelijk goed met een stijle klim tussen de wijnplateaus. Daarna een wat rustige weg van dorp naar dorp zoals je die ook op de camino hebt. We dachten langs een paar meertjes te lopen waar we wilden picknicken....helaas de route liet de meertjes links liggen. We laten de bergen nubecht achter ons liggen en hierdoor heeft de zon vrijspel. Rond 13.00 in Ivrea aangekomen dat bekend staat om een kasteel en kathedraal. 

We hebben ons onderkomen gisteren al bij ons vorige verblijf laten vastleggen. De kajakclub. deze ligt lang een rivier die de stad doorkruist. Eenmaal aangekomen ging de deur pas om 15.00uur open dus lekker even in het gras liggen dommelen.

Na het inchecken even de stad in om de kathedraal te bekijken. Daarna in een rustiek straat een  biertje gedronken. De eigenaar en zijn vrouw waren ook druk met de voorbereidingen van een feestje. Hun kleinzoon was gedoopt. Daarna even langs de farmacia want een van mijn blaren aan de binnenkant van mijn grote teen had ik met het loshalen van tape open getrokken en dit zag er niet echt smakelijk uit. Dus alcohol doekjes, betadine en steriele gaasjes gehaald om e.e.a. te verbinden. Voor nu denk ik dat het wel goed gaat komen, maar het blijft een aandachtspuntje....

Vervolgens een makkelijke hap als avondeten, Kebab van de plaatselijke Turk. Die lekker in de grote tuin bij de kajakclub opgegeten onder het genot van nog een biertje.

  • 25 Juli 2015 - 22:19

    Linda:

    Wil je me niet meer zo laten schrikken Herman,kebab?
    Ik dacht dat je een verkeerde route had gelopen.

    Maar je ga lekker....volhouden zo!
    Groetjes.

  • 25 Juli 2015 - 23:25

    Kees Joosten:

    Ach ja, de ene neemt een broodje kebab in een verloren plaats in Italië en de andere zit all-inclusive bij de Karaoke in een luxueus oord in Spanje! Verschil moet er zijn! Ik zit aan mijn 7e halve liter and counting (Cruz Campo weliswaar, maar toch)...

    Bergen heb je reeds verzet en achter je gelaten. Het wordt tijd dat je gaat genieten van the Italian way of living. En geloof me, dat kunnen ze in Noord-Italië! Dus weg met semi-Turkse, semi-Israëlische of volledig Chinese happen en houdt het voortaan bij het lokale voedsel en Vino, vooral vino...

  • 26 Juli 2015 - 03:29

    Philip Den Ouden:

    Ik moet zeggen, ik was blij dat je die pizza's eindelijk ingeruild hebt voor iets anders. Het wordt volgens mij weer eens tijd voor een Michelin sterretje. Aan de andere kant, 21km en de bergen al achter je gelaten verdient ook niet niet veel meer dan dat broodje kebab ;-)
    En continue klagen over de temperatuur! Wij hadden vandaag pas echt wat te klagen. Een storm die in juli nog nooit zo sterk is geweest! Zo sterk zelfs dat Ruth vandaag niet naar huis kon vliegen en nu verplicht nog een nachtje in Oosterhout blijft logeren. En dat op de avond dat de Feever het afscheidsfeest organiseerde... Je hebt wat gemist.. Maar ik heb het gevoel als ik jouw verslagen lees dat ik ook iets mis. Een onvergetelijk mooie reis naar Rome!
    Buen camino Peregrino!!

  • 26 Juli 2015 - 14:51

    Nellie De Ben:

    Hoi stoere Herman, ik heb net al je verslagen gelezen en moest soms lachen en dan weer griezelen, brrrrrr afgrond! Je hebt al heel wat af moeten zien en die blaren zijn knap vervelend hoor.
    Het eten en drinken (vooral het bier) lijkt me wel wat, maar het lopen laat ik graag aan jou over!
    Succes hoor en ondanks soms afzien, veel plezier!!

  • 26 Juli 2015 - 15:56

    Fred.van.der.heijden:

    Hallo Herman.alles goed met je? Hier in Rotterdam wel.je had geen belangrijke post,een paar stukken,van je pensioen fonds,voor de rest geen belangrijke dingen.
    Hoe gaat het met de Italiaanse vrouwtjes? Zal best wel goed gaan ,denk ik.
    ik heb net al je reisverslagen,gelezen.ziet er best wel aardig uit,zoals ik lees.
    als er wat aan de hand is,dan stuur ik je wel een berichtje,of ik bel je wel.
    Oke pik ,ik hoor je nog wel, en nog een hele goede reis verder. Groetjes,van Fred en Brigitte.

  • 26 Juli 2015 - 16:07

    Bernard:

    Zo te lezen gaat het lekker maar hou die grote teen in de "gaten".

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 47991

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: