Dag 03 - Reisverslag uit Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 03 - Reisverslag uit Bourg-Saint-Pierre, Zwitserland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 03

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

19 Juli 2015 | Zwitserland, Bourg-Saint-Pierre

Om 6 uur opgestaan en om 6.30uur de weide wereld weer in. Nog ff snel een bakkie koffie gedronken en een paar broodjes ingeslagen en daarna snel op pad. Die begon met een stevige klim, een afdaling en weer een klim. Hierna verder omhoog door het bos, je kunt ook langs de weg maar dat is niet leuk met al het verkeer wat er voorbij raast.
De paadjes worden steeds smaller tot de max. 3 schoen breed zijn en aan de ene kant een afgrond...op sommige plekken is het pad wat weggespoeld door de regen. Als vervolgens over en onder de bomen moet door klimmen en over een open stuk metalen pijp over een afgrond moet klimmen, heb ik het aardig gehad...en dat klopt ook want nog geen honderd meter verder kan ik niet verder, ik kijk recht een afgrond in. Ik moet een afslag gemist hebben ;-) dus weer terug over dat pad. Uiteindelijk heelhuids in Bourg Saint Pierre de bestemming van vandaag aangekomen.
Ik heb nu 2 dagen gelopen, ongeveer 45km afgelegd, 2400m gestegen en ook weer1000m gedaald.

• 19 Juli 2015 - 19:05

Ave:

Zo balen zeg als je met gevaar voor eigen leven een pad aan het bedwingen bent en je kunt niet verder.
    Dat moet je niet te vaak meemaken.
    Je eerste 45 km zit er op.
    Nog heel wat te gaan.
    Maar geniet het is heel bijzonder dat je dit doet.
    Groetjes Ave

• 19 Juli 2015 - 22:17

Fratello Francesco:

Ciao Herman,
    Tjonge jonge, 4 liter en 2400 meter gestegen. Dat zijn flinke grote getallen.
    Die ga je niet zo snel meer overtreffen denk ik. Ben je nu de bergpas al over of moet je nog een dag naar het Statue de Saint Bernard? Hoe zijn de vergezichten? Dat kan niet anders dan fantastisch zijn.
    Morgen dus naar Italië over de eeuwen oude route, laat je fantasie maar gaan hoe dat de caravan toen voort trok. Olifanten, paarden, ezels, draagkoetsen en allerlei voetvolk. Lekker wegdromen tijdens de fysiek zware tocht, zo kom je snel los van het dagelijks leven in Nederland.
    Succes net de volgende etappe.

• 20 Juli 2015 - 07:40

Philip Den Ouden:

Herman, jij bent echt goed bezig! Niet de weg met het drukke verkeer, maar lekker door het bos ploeteren, ondertussen je grenzen verleggen, angsten overwinnen en 's avonds de beloning opzoeken in de vorm van een culinair hoogstandje. Het water liep me door de mond bij de beschrijving van de gerechten van Restaurant Les Alpes. Ik heb nog even op de website van Les Alpes gekeken maar dat ziet er inderdaad niet verkeerd uit! Ik zeg, vooral zo doorgaan! Groetjes vanuit een zonnig Schiphol..

• 20 Juli 2015 - 10:09

Kees Joosten:

Eindelijk je blog gevonden en eindelijk de tijd om te reageren. Het was een druk weekendje, maar de verjaardag van Mieke was denk ik wel geslaagd. Alleen de lauwe pils zal je niet gemist hebben. We hebben je wel gemist en waren in gedachten bij je. Je bent al lekker op dreef en schuwt geen uitdaging, zoals een echte Camino loper betaamd. Ik kijk uit naar je nieuwe avonturen in het hooggebergte, ouwe klimgeit! Zet 'm op!!!

• 20 Juli 2015 - 10:12

Kees Joosten:

Eh, groeten vanuit de zonnig Ouddorp..

• 20 Juli 2015 - 11:57

J Bik:

Wel heel terugkomen hoor!

• 20 Juli 2015 - 14:42

Ina:

Zo Herman, begint gelijk al spannend. Maar het begin is er. De foto's op facebook zijn erg mooi! Nou sterkte verder weer, blijf je volgen!