Dag 02 - Reisverslag uit Orsières, Zwitserland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 02 - Reisverslag uit Orsières, Zwitserland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 02

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

18 Juli 2015 | Zwitserland, Orsières

Giserenavond nog even Martigny bekeken en een lekkere steak gegeten, heerlijk! Martigny is een stad met een rijke historie. O.a. Napoleon, Caesar en Hannibal kwamen er al doorheen opweg of vanuit de Grand San Bernhard pas. En dat laat sporen na. Zo stond er nog een rekening open van Napoleon die pas na een bezoek van Mitterand is voldaan. Het stadje staat vol met kunst en cultuur uit vervlogen dagen.

Vanmorgen om half 7 opgestaan en na wat gewenning aan mijn gps en de reisgids om half acht echt weg. Na een uurtje van klimmen en dalen kwam ik door Martigny-Bourg en hier nog wat voor onderweg gehaald. Bij een kraampje mijn eerste ossetai gekregen, omdat ze geen euro's terug had of deze niet wilde hebben. Uitgelegd dat ik naar Rome ging lopen en nog even gezellig gepraat. Daarna dacht ik in een kapelletje nog even een stempeltje te halen, maar toen ik binnenliep schrok ik even. Er lagen 2 lijken opgebaard! Snel weer weg zonder stempel.. Weer op pad want anders kom je nooit.

Nu heb ik Spanje al wat rondgewandeld maar dit is echt andere koek, je kunt het maar soms net een pad noemen. Klauteren en klimmend over rotsen en langs afgronden.

Dit was verre van een makkie. Halverwege zat ik zonder water, 3 liter op. Het zweet komt er sneller uit dan ik vocht tot me kon nemen. Gelukkig was er een dorpje op 25min lopen.. dus erg rustig aan gedaan en daar water bij gevuld. Bij binnenkomst in Orsières had ik ruim 5 liter op! Kompleet gesloopt maar wat een fantastische dag!
Ik slaap vannacht bij de kerk, daar gelijk maar gedouched en mjn kleren gewassen want die stonken nogal.

Ondertussen zit ik in een restaurant Les Alpes, de prijslijst veraad dat deze zaak een Michellin ster heeft of binnenkort gaat krijgen. Wat ik voorgeschotelt krijg is een feestje voor ogen en mond.
Vooraf een groenebonen soep met feta, en daarbij 2 plakjes eend met avocado en een saus. Uiterst geraffineerde smaken. Als hoofdgerecht een filet de beouf, met Foie Gras en enkele groenten op bladerdeeg. En de jus uit een reageerbuis. Helemaal perfect. Een zoetje een zoutje een knappertje het zit er allemaal in. En als de bruut die ik ben met een biertje erbij, want die had ik net op het terras gekregen toen het ging regenen. Als toetje nog wat zoetigheden. Een perfecte avond om het pijnlijke lichaam wat te vergeten.

  • 19 Juli 2015 - 18:57

    Ave:

    Hallo Herman
    Je zet de pas voor zo ver mogelijk er flink in.
    Daar krijg je kennelijk dorst van
    5 liter water is heel wat.
    Veel sterkte en plezier
    Groetjes Ave

  • 19 Juli 2015 - 22:10

    Linda:

    Jammer dat je niet vermeld wat dit overheerlijke maaltijd heeft gekost ;)
    Want je heb nog een aantal weken te gaan,maar gelukkig kan je in Italie heerlijke pizza's nuttigen voor een redelijke prijs.

    Forza Herman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 47972

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: