Dag 01 - Reisverslag uit Martigny-Ville, Zwitserland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu Dag 01 - Reisverslag uit Martigny-Ville, Zwitserland van Herman Joosten - WaarBenJij.nu

Dag 01

Door: Herman

Blijf op de hoogte en volg Herman

17 Juli 2015 | Zwitserland, Martigny-Ville

Ik zit in de Thalys naar Parijs en op weg naar Martigny Zwitserland. Philip belde me gisteren op, dat hij me wel een lift wilde geven naar het station, natuurlijk!! Helemaal top Philip! Net als vorig jaar een bakkie koffie bij Starbucks op het CS en als extra verassing komen daar ook Carla en Andre binnen lopen om me uit te zwaaien, het moet niet gekker worden.... Dat zal pijn hebben gedaan zo vroeg op, maar wel errug lief!!

Met de Thalys was ik binnen een zucht en een scheet in Parijs. Helaas geen metrokaart kunnen bemachtigen in de trein dus een kaartje uit de automaat. Ben ik eindelijk aan de beurt, stopt dat ding er mee. Kan ik weer achteraan aansluiten... met dik anderhalf uur overstap is dat geen probleem. Op Gare de Lyon een beetje rondgelopen en de tijd volgemaakt met het vervolg van deze blog. En net voor twaalven vertrekt de TGV naar Lausanne.

Met een dikke 20 minuten vertraging in Lausanne aangekomen. Daar gaat mijn strakke reisschema. Moet ik 20 minuten wachten voordat de volgende gaat..... volgende keer maar met het vliegtuig.....of toch maar niet. Net na vertrek uit Lausanne langs het meer van Genève: wat een mooi uitzicht maar helaas geen foto's. Het laatste stuk regende het aan een stuk door, maar net voor mijn aankomst in Martigny stopt het...

Ik zit nu op mijn eindbestemming voor vandaag, camping TCS in Martigny, aan een biertje en het is nog steeds droog, wel veel gerommel en donderslagen in de buurt.

  • 18 Juli 2015 - 01:36

    Philip Den Ouden:

    Dat ik de eerste mag zijn die op dit blog reageert.... Wat een eer! En ik heb je ook nog ff gesproken vanavond! Echt leuk!
    Meestal heb ik de eer ze zelf te mogen schrijven, maar nu een keer aan de andere kant. Heel veel succes morgen bij de eerste beklimming!! Het is maar een klein stukje dus dat zou geen probleem moeten zijn! Ik hoop dat je rapido wat andere pelgrims tegen komt want zo alleen als vanavond op die camping is niet zoals het behoort te zijn. Ik ga morgen op pelgrimstocht naar de camping in Ouddorp! Eens kijken of deze pelgrim daar een paar goud gele rakkers en een slaapplaats kan scoren. Op z'n Japans een osettai, de gratis gift aan een pelgrim...
    Heel veel succes en geniet van iedere stap!!
    Buen Camino!!

  • 18 Juli 2015 - 09:02

    Ave:

    Zo Herman de kop is er af.
    Veel plezier met lopen hopelijk gaat het zonder al te veel hindernissen.
    Ik vind het leuk om je te volgen( via de mail dan.)
    Groet van mij.
    Ave

  • 18 Juli 2015 - 13:49

    Fratello Francesco:

    Hoi Herman,
    Wat een onderneming, van Martigny naar Rome te voet, ruim 900 km, via nogal wat bergachtig gebied. Is dit de pelgrimage die ook Franciscus van Assisi heeft gelopen? Het lijkt mij een mooie tocht door prachtig natuur en cultuur gebied. Wel erg warm zo midden in de zomer, dus mooie plekken uitzoeken met goede verkoeling.
    Heb je de eerste St. Bernhard hond al ontmoet, of is dat een lokaal drankje!!
    Je zult op je tocht aardig wat Romeinse historie tegenkomen, mooi man.
    Hoe verloop je tocht globaal? Lago di Lugano, Milaan, Milaan, Parma, Bologna, Florance, Lago di Bolsena en uiteindelijk Rome? Of ga je over de St. Bernhardpas?
    Je komt in ieder geval door het prachtige Toscane, een van mijn favoriete delen van Bella Italia.
    Veel geestelijke ontspanning en weinig ongemakken toegewenst vanuit een zonovergoten Oosterhout.
    Molto Gioia!!!

  • 18 Juli 2015 - 18:45

    Bernard:

    Veel plezier met dit wandelingetje en denk erom ik volg je.

  • 19 Juli 2015 - 10:52

    Linda:

    Hey Herman,wat een eer zeg dat je uitgezwaaid werd door het drietal.
    Heel veel succes en vooral veel plezier.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Herman

Actief sinds 29 Mei 2015
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 47990

Voorgaande reizen:

16 Juli 2018 - 17 Augustus 2018

Zuid-west Ierland

16 Juli 2017 - 20 Augustus 2017

Camino Portugués

16 Juli 2016 - 20 Augustus 2016

Camino del Norte

17 Juli 2015 - 23 Augustus 2015

Via Francigena

Landen bezocht: